W stronę jesiennego słońca

Zachęcony pasją do górskich wycieczek mojej towarzyszki, znowu zapragnąłem pokazać jej magiczne miejsce, z którego rozciąga się przepiękny widok od Małych Pienin, przez Beskid Sądecki, L’ubovnianską Vrchovinę, aż po Pieniny Właściwe i Tatry. Wiedząc, że jesień jest porą wyjątkową pod względem bajecznych wschodów słońca, postanowiłem wyciągnąć ją na Trzy Korony.

Długo nie musiałem zachęcać mojej towarzyszki. Jej zachwyt w oczach na samą myśl, że znów zobaczy góry, zmotywował mnie podwójnie.

Wybrałem trasę prowadzącą ze Sromowców Niżnych. Zaopatrzeni w latarki, podążyliśmy żółtym szlakiem w stronę całkowitej ciemności. Minęliśmy Schronisko PTTK Trzy Korony. Naszym krokom towarzyszył delikatny szum potoku.

Czułem, że moja towarzyszka nie może doczekać się wyjścia na szczyt i obejrzenia tego niecodziennego spektaklu z morzem mgieł i słońcem w roli głównej. Byłem przekonany, że to będzie najpiękniejszy wschód słońca, jaki do tej pory widziała.

Pod Przełęczą Szopka naszym oczom ukazało się przepięknie rozgwieżdżone niebo. Widok wywarł na nas ogromne wrażenie, jednak by zdążyć na wschód słońca, po krótkiej przerwie na łyk gorącej herbaty trzeba było ruszyć dalej – od tego momentu niebieskim szlakiem.

Od Przełęczy do punktu widokowego dzielił nas zaledwie kilometr szlaku i łącznie 200 m przewyższenia terenu.

IMG_0736Gdy w końcu minęliśmy nieco szpetną metalową konstrukcję, którą w kontekście widoków można by nazwać „schodami do nieba”, na twarzy mojej towarzyszki pojawił się promienny uśmiech i ten charakterystyczny dla niej błysk w oku świadczący o tym, że jest niezmiernie szczęśliwa i zachwycona widokami.

Z wszechobecnego morza mgieł gdzieniegdzie „wystawały” zazielenione szczyty gór, niczym małe wyspy.

Powoli wynurzające się nad horyzont słońce powodowało jeszcze większą ekscytację, która niwelowała odczucie coraz większego zimna.

Pierwsze mrugnięcie porannego słońca zwiastowało rozpoczęcie się prawdziwego spektaklu. Wszech otaczające morze chmur, poprzecinane wyspami górskich szczytów sprawiało wrażenie obecności w całkiem innym, jakby bajkowym świecie.

Po reakcji mojej towarzyszki wywnioskowałem, że z każdą minutą znikało całe zmęczenie związane z podejściem na szczyt, a w zamian pojawiła się radość w oczach niczym u Willy Wonki w fabryce czekolady.

Byłem szczęśliwy widząc u mej towarzyszki radość i wdzięczność za „wyciągnięcie” w środku nocy, pomimo zmęczenia i wcześniejszej frustracji. Ale jeszcze cudowniejsze było wspólne dzielenie zachwytu nad pięknem przyrodniczych zjawisk. Mam to szczęście, że moja towarzyszka ma tą samą wrażliwość nad potęgą natury.

Na zachodzie widoki też były piękne…

…a na południu roztaczał się piękny widok na Tatry.

Naładowani pozytywną energią zaczerpniętą z idealnego wschodu słońca, jeszcze raz spojrzeliśmy na platformę na Okrąglicy, a następnie zaczęliśmy schodzić.

Podczas schodzenia moja towarzyszka zachwycała się trasą. W końcu teraz mogła zobaczyć ją w całej okazałości.

Idąc do  Schroniska PTTK „Trzy Korony” na śniadanie, natrafiliśmy na piękną mgiełkę, która nas już ostatecznie pożegnała.

Chmury były już coraz wyżej i trochę współczuliśmy mijanym ludziom, bo widoczność na szczytach była coraz mniejsza.

Natomiast na kawę wybraliśmy się  do Szczawnicy, w której znajduje się kameralna i przytulna kawiarnia Eglander.

Do aromatycznego cappuccino zamówiliśmy tiramisu oraz ciasto pomarańczowe, które było przepyszne. Delikatny, mocno pomarańczowy krem, z dodatkiem aromatycznego musu idealnie pasował do czekoladowego ciasta.

12 myśli w temacie “W stronę jesiennego słońca”