A gdyby tak znów zobaczyć Tatry…

Dzień zapowiadał się wyjątkowo cudownie. Czekałam na niego już od dawna. Wyjazd z Tarnowa po 8 rano. Szybka wizyta w Nestville na Słowacji i zamówienie pysznej czekolady na gorąco. Następnie dalszy przejazd przez Słowację, podziwianie Tatr, przejście na Wielki Kopieniec, a następnie wizyta na termach w Białce Tatrzańskiej. Do tego wszystkiego pogoda jakby zamówiona – cieplutko, przejrzyście, słonecznie.

O Nestville Park rozpisywaliśmy się już jakiś czas temu. Od naszej ostatniej wizyty (ok. rok temu) miejsce wygląda jeszcze lepiej i cały czas rozbudowuje się. Oprócz destylarni whisky, możliwości degustacji i zwiedzania fabryki, znajduje się tu skansen i pijalnia czekolady. Czekolada jest jeszcze piękniej serwowana a jej smak wciąż zachwyca.

IMG_8062 (800x533)

Pomimo chęci pozostania tam dłużej, wiedzieliśmy, że musimy jechać w dalszą drogę. Do Zakopanego jechaliśmy przez Jaworzynę Tatrzańską, dzięki czemu zafundowaliśmy sobie sporą dawkę przepięknych tatrzańskich widoków. W całej okazałości, dostojnie prezentowały się m.in. Tatry Wysokie z Gerlachem i Łomnickim Szczytem na czele.

IMG_8116 (800x533).jpg

IMG_8133 (800x533)

Szczęśliwi i podekscytowani zaparkowaliśmy auto na Toporowej Cyrhli. Ze względu na drobne ograniczenie czasowe, to właśnie stamtąd zielonym szlakiem rozpoczęliśmy naszą wędrówkę na Wielki Kopieniec. Trasa jest przyjemna i krótka – w dwie strony to niecałe 5 km, z sumą podejść 341 m.

IMG_8190 (533x800)

IMG_8165 (533x800) (2)

Po drodze w wielu miejscach rosły krokusy, niestety większość już przekwitła. Większość szlaku przebiega przez las. Po drodze spotkaliśmy killku innych turystów. Cisza, spokój i otaczająca aura sprawiły, że bezproblemowo mogliśmy odpocząć od codziennego miejskiego zgiełku.

IMG_8196 (800x533)

IMG_8203 (800x533)

IMG_8217 (533x800)

Po ok. 40 min. doszliśmy do skrzyżowania szlaków na Hali Kopieniec. My podążyliśmy dalej zielonym, w stronę Wielkiego Kopieńca.

IMG_8226 (533x800)

Hala Kopieniec położona jest na wys. ok. 1215-1250 m n.p.m., znajdują się na niej liczne szałasy pasterskie, które dodają polanie szczególnego uroku.

IMG_8406 (800x533)

Ostatni odcinek trasy wiedzie po kamiennych schodach, którymi idzie się dość wygodnie. Im wyżej szliśmy, tym piękniejszy był widok. Hala Kopieniec zdecydowanie z góry wygląda piękniej.

IMG_8249 (800x533)

IMG_8303 (800x533)

Po pokonaniu kamienistej ścieżki dochodzimy do miejsca, z którego rozpościerają się piękne widoki. Z Wielkiego Kopieńca patrząc na północny-wschód, oglądamy pasmo Beskidu Żywickiego z górującą królową Beskidów – Babią Górą, a także Pilsko.

IMG_8301 (800x533)

IMG_8270 (800x533).jpg

Patrząc w przeciwnym kierunku dostrzeżemy m.in. Hawrań – najwyższy szczyt Tatr Bielskich, masyw Koszystej, szczyty zamykające od południa Dolinę Gąsienicową, m.in. Kościelec, a na zachodzie Czerwone Wierchy i Giewont.

IMG_8345 (800x533).jpg

W pięknych okolicznościach przyrody czas mija zbyt szybko. Nadszedł czas powrotu. Niespiesznym krokiem zeszliśmy w stronę hali.
IMG_8273 (533x800)

IMG_8388 (800x533).jpg

IMG_8413 (800x533) (2)

Następnie tą sama drogą powróciliśmy do samochodu. Nadszedł czas na ostatnią atrakcję tego dnia – Termy Bania w Białce Tatrzańskiej. Kompleks basenów jest dość spory, my mieliśmy wykupione bilety na 3,5 h. Ograniczenie czasowe sprawiło, że nie nudziliśmy się, korzystając praktycznie z każdej atrakcji. Udało nam się, bo nie było ogromnych tłumów, dzięki czemu mogliśmy komfortowo przemieszczać się pomiędzy basenami.

IMG_8434 (800x533)

IMG_8441 (533x800) (2)

Nasz dzień w górach powoli dobiegał końca. Nadszedł czas zameldowania się w pensjonacie, który wyszukaliśmy przez stronę booking.com. Leśny Dworek znajduje się w Białym Dunajcu przy ul. Za Torem 1b. Na pewno tam wrócimy. Czyste, przestronne pokoje, łazienki z prysznicami z hydromasażem i świeże smaczne śniadania, to główne atuty tego miejsca.

IMG_8458 (533x800).jpg

10 myśli w temacie “A gdyby tak znów zobaczyć Tatry…”